⭐ Zboží objednané od 23.12.2025 bude odeslané až po Novém roce, po 6.1.2025. Děkujeme ⭐
⭐ Zboží objednané od 23.12.2025 bude odeslané až po Novém roce, po 6.1.2025. Děkujeme ⭐
Na Zlatou neděli 22.12.2024 máme otevřeno od 9:00 hod do 11:00 hod.
Kolo od nás je ZDARMA již kompletně seřízené a připravené k jízdě!
Více
10 % sleva při nákupu nad 30 000 Kč
5 % sleva při nákupu nad 15 000 Kč
Rám | 150mm travel, SmartForm C2 Alloy, Cannondale Tuned Suspension, removable downtube battery, internal cable routing, 148x12mm thru-axle, post mount brake, tapered headtube |
Tlumič | RockShox Deluxe Select +, DebonAir, 2-Pos mode adjust, adjustable rebound |
Vidlice | RockShox Lyrik Select +, 150mm, Solo Air, 15x110mm stealth thru-axle, tapered steerer, 51mm offset |
Motor | Shimano EP800 |
Řídící jednotka | Shimano SC-EM800, Bluetooth enabled |
Baterie | Shimano BT-E8360, 630Wh |
Nabíječka | Shimano Battery Charger 2A |
Kliky | FSA E-Bike, 165mm, Shimano 12-speed, 34T |
Středové složení | 0 |
Přesmykač | N/A |
Přehazovačka | Shimano XT |
Řazení | Shimano SLX 12-speed |
Kazeta | Shimano Deore, Hyperglide, 10-51, 12-speed |
Řetěz | Shimano M6100 Hyperglide, 12-speed |
Ráfky | WTB ST i30 TCS, 32h, tubeless ready |
Pláště | (F) Maxxis Assegai, 29 x 2.6", 3C, EXO+, tubeless ready, (R) Maxxis DHR II, 29 x 2.6", 3C, EXO+, tubeless ready |
Náboje | (F) Shimano MT400, 15x110mm thru-axle / (R) Shimano MT400, 12x148mm thru-axle |
Dráty | Stainless steel, 14g |
Brzdy | Shimano SLX 4-piston hydraulic disc, RT64 rotors 203mm/203mm |
Brzdové páky | Shimano SLX hydraulic disc |
Řídítka | Cannondale 3 Riser, 6061 Alloy, 15mm rise, 8° sweep, 4° rise, 780mm |
Představec | Cannondale 3, 3D Forged 6061 Alloy, 1-1/8", 31.8, 7° |
Gripy | Fabric Funguy |
Hlavové složení | Integrated Sealed Bearing, Tapered |
Sedlo | Cannondale Ergo XC |
Sedlovka | Cannondale DownLow dropper, internal routing, 31.6, 125mm (S), 150mm (M-XL) |
* | Specifikace a ceny se mohou změnit bez udání důvodu. Obrázky produktů jsou pouze orientační. |
Platforma | MOTERRA ALU 29 SHIMANO G1 |
Hmotnost | Hmotnosti kol se neudávají, protože neexistuje jednotný standard vážení. Vždy doporučujeme nechat si kolo zvážit v dané specifikaci na prodejně a porovnávat s reálnou hmotností kol jiných značek. |
EP8 SE STÁVÁ NOVÝM VLAJKOVÝM E-BIKE SYSTÉMEM
Uvedení nového SHIMANO systému pro elektrokola, známého jako SHIMANO EP8, přináší dva pilíře pro e-cyklistiku - hardware a software – současně nové měřítko v systémově navržených komponentech elektrokol, které dokážou zvládnout vše od prvotřídních horských kol a závodních závodů, trail, cross-country, nenáročně MTB až po trekingová a off-road dobrodružství.
SHIMANO e-MTB systém druhé generace je nabitý novými funkcemi navrženými tak, aby výkonový standard EP8 dosáhl toho nejlepšího, jaký kdy v historii e-bike od společnosti Shimano viděl. SHIMANO EP8 má mnoho jedinečných vlastností jako je větší výkon při nižší hmotnosti, plynulejší šlapání, čistě integrovanou pohonnou jednotku se sníženou hlučností, která také dokáže účinněji udržet chlazení a poskytuje lepší ovladatelnost na kole před svými předchůdci.
Dvě vylepšené mobilní aplikace - aplikace E-TUBE PROJECT a aplikace E-TUBE RIDE - poskytují jezdcům více možností zobrazení a přizpůsobitelnější kontrolu nad jízdními vlastnostmi jejich pohonné jednotky.
Nový systém se řídí dlouholetými zásadami společnosti SHIMANO v oblasti elektrokol, které vytvářejí přirozený pocit jízdy s vysokým výkonem, když jej nejvíce potřebujete, to vše v konceptu SHIMANO. Od pohonné jednotky elektrokola po převody a brzdy je to úroveň výkonu, kterou očekáváte od značky s téměř bezkonkurenčními zkušenostmi v horské cyklistice.
EP8 HARDWARE
Pohonná jednotka
Nová pohonná jednotka EP8 (DU-EP800) je schopna vyvinout točivý moment 85 Nm, aby dosáhla nejnáročnějších stezek a nejstrmějších stoupání. Toto 21% zvýšení výkonu oproti jeho předchůdci SHIMANO STEPS E8000 přichází spolu se snížením hmotnosti o 300 g na 2,6 kg (snížení o 10%) díky novému magnesiovému obalu pohonu. Tato nízká hmotnost a vysoký špičkový výkon z něj činí jednu z nejlepších pohonných jednotek ve své třídě, pokud jde o poměr výkonu k hmotnosti.
Zvýšení výkonu pohonu je také doplněno zlepšením účinnosti baterie. Tah (tření, které přichází s otáčením pedálu, je patrné zejména při provozu systému bez napájení), byl snížen o 36% (oproti E8000) díky aktualizované konstrukci těsnění a optimalizované konstrukci převodovky. Toto snížení tření vytváří zlepšenou účinnost baterie při aktivním motoru nebo plynulejší jízdu při šlapání bez podpory (tj. Při vypnutém motoru nebo při jízdě nad 25 km/h). Spolu s redukcí tření je také vylepšený mechanismus spojky, který poskytuje plynulejší vypnutí přípomoci při šlapání nad 25 km/h.
Zvýšení točivého momentu není na úkor hluku. Naopak, nová pohonná jednotka EP8 je tišší a pracuje na stejné úrovni jako E7000, takže můžete omezit rozptýlení a soustředit se na cestu.
K tomu se přidává opláštění pohonné jednotky z magnesia pro zajištění vylepšených tepelně vodivých vlastností s přepracovanými vnitřními částmi (optimalizovaná struktura převodovky a nové vodiče EW-SD300), které napomáhají chlazení a zlepšují výkon při provozu s maximálním kroutícím momentem v dlouhých, prudkých stoupáních.
Pouzdro pohonné jednotky je tvarováno v souladu hladkých linií a úhlů rámů kol, což zlepšuje světlou výšku a společně s vnitřními bateriemi činí kole vybavených pohonem SHIMANO EP8 působivě elegantními.
Všechny tyto faktory kombinují přirozený a rafinovaný výkon z lehčího, tiššího, kompaktnějšího a výkonějšího motoru s menším odporem při šlapání a o 20% delšího dojezdu.
Technické vlastnosti:
Pohonná jednotka EP8 má Q-faktor 177mm Q-factor, pro kterou jsou určeny speciální kliky nově v délce 160 mm (také 165/170/175 mm).
Systém je typicky specifikován pro nové SHIMANO 12ti rychlostní sady XTR/XT/SLX/Deore s technologií Dynamic Chain Engagement+ (12-ti rychlostní) a třemi variantami převodníků (34T/36T/38T).
DU-EP800 používá stejný typ uchycení jako DU-E8000 a DU-7000 což znamená, že výrobci mohou používat stejnou konstrukci rámu pro vícero modelů SHIMANO pohonných jednotek.
SHIMANO EP8 je také kompatibilní s mechanickým řazením (9/10/11/12-speed), Di2 řazením (11ti rychlostní) a náboji s vnitřním řazením (11/8/7/5-ti rychlostní). In particular EP8 je plně kompatibilní s nedávno představeným modelem NEXUS Inter-5 díky kterému se stávají vysoce výkonné vnitřní náboje Shimano pro Městská & Trekingová kola opravdovou realitou.
K dispozici je také nové vodítko řetězu (CD-EM800). Nový design pro odstraňování bahna poskytuje lepší vedení řetězu a je kompatibilní s 11-ti rychlostními a 12-ti rychlostními sadami SHIMANO STEPS s řetězovými linkami 56,5 mm nebo 53 mm díky nastavitelnému prostoru mezi vodítkem a řetězem.
Systém lze zapnout pomocí tlačítek na cyklopočítači, baterii, nebo na rámovém tlačítku (EW-SW300) obvykle umístěném na horní rámové trubce.
Ovládací prvky řídítek: Cyklopočítač a tlačítka
Cyklopočítač EP8 (SC-EM800) sdílí mnoho externích podobností s vysoce oceňovanou verzí E8000, ale s novou funkcí, která jezdcům umožňuje přepínat mezi přizpůsobitelnými profily. Má 1,6" barevný displej, čitelný za jasného slunečního svitu, s kompaktním a nízkoprofilovým tělem, které vyhovuje náročným podmínkám pro horská kola.
Počítač SC-EM800 komunikuje bezdrátově s aplikací SHIMANO E-TUBE PROJECT přes Bluetooth, což jezdcům umožňuje měnit charakteristiky pohonné jednotky za chodu. SC-EM800 může také komunikovat s cyklopočítači třetího výrobce přes ANT a zobrazit tak informace o zařazeném převodu a stavu baterie.
K ovládání pohonné jednotky lze použít pomocný spínač sady EP8, SW-EM800-L. To umožňuje jezdcům přepínat mezi režimy podpory „Off“, „Eco“, „Trail“ a „Boost“ plus režim Walk Assist. Přepínač má vylepšený tvar s vystouplými tlačítky a širší vstupní plochou, která usnadňuje jejich tlačení a ovládání. Tlačítka jsou součástí standardu I-spec společnosti SHIMANO, díky čemuž jsou kompatibilní s pákami sedlovek (např. SL-MT800-IL od SHIMANO). Alternativně tento spínač pohonné jednotky zcela odstranit, pokud jezdci dávají přednost změně režimů podpory pomocí kompaktního přepínače EW-EN100.
Nicméně úplným odstraněním tlačítek se však odstraní možnost velmi užitečné funkce Walk Assist, kterou najdete ve všech systémech SHIMANO STEPS. Tato funkce byla aktualizována pro systémy EP8 s mechanickým řazením tak, aby vytvořily inteligentní režim Walk Assist, což znamená, že jezdci mohou sesednout z kola a vést kolo vedle sebe s pomocí pohonné jednotky. Dvojité stisknutí spínače na tlačítkáh způsobí, že se pedály začnou otáčet a kolo se bude pohybovat dopředu rychlostí 4 km/h, bez ohledu na to, jaký rychlostní stupeň je zařazen.
Baterie
Mezi možností výběru baterií patří nové baterie SHIMANO, které byly oznámené v květnu 2020, dva typy 630Wh baterií, na spodní rámovou trubku BT-E8016 a vnitřní BT-E8036 baterie, nebo menší, ale rychlejší nabíjející se interní baterie 504Wh, BT-E8035-L. Stejně jako jejich předchůdci, i všechny baterie SHIMANO STEPS mají extrémně dlouhou životnost s až 1 000 cyklů plného nabití, než klesnou na 60% své původní kapacity, což je v mnoha případech delší časový úsek než průměrná doba vlastnictví kola.
EP8 SOFTWARE Vylepšený software EP8 je druhou polovinou vzorce SHIMANO pro přirozenější pocit e-mtb kola. Toho bylo dosaženo úpravou způsobu fungování tří úrovní podpory a přizpůsobitelností těchto režimů. BOOST mód nyní dosahuje maxima 85Nm kroutícího momentu, dosaženého nízkým vstupním kroutícím momentem jezdce. Navíc je toto vše nastavitelné, ať už doma nebo v terénu prostřednictvím aplikace E-TUBE PROJECT, která dodává jezdcům větší kontrolu nad tím, jak a kde jezdí. Režimy BOOST, TRAIL a ECO lze přizpůsobit celkem 10 různými úrovněmi, kroutící moment lze nastavit kdekoli mezi 20 - 85 Nm, k dispozici je pět úrovní asistence při startu a lze je nastavit pod různé profily jezdce pro různé typy jízd (např. vysoce výkonná / extrémní jízda, příležitostná vytrvalostní jízda atd.). Všechny tyto informace lze uložit jako předvolby do profilů jezdců, například dopravní režim šetřící baterii a vysoce výkonný technický režim pro singletracky. Jezdci mohou snadno přepínat mezi těmito režimy pomocí displeje počítače. Jezdci mohou také na elektrokole používat aktualizovanou aplikaci E-TUBE RIDE pro sledování všech svých jízdních informací na displeji chytrého telefonu. Možnosti zobrazení obrazovky ukazují metriky jízdy v režimech ECO, TRAIL a BOOST plus nově přidané funkce včetně historie jízd, živých map a uživatelsky přívětivých grafických aktualizací. Aplikace E-TUBE PROJECT i aplikace E-TUBE RIDE jsou od 1. září k dispozici ke stažení z obchodů s aplikacemi pro iPhone nebo Android a jsou plně kompatibilní s SHIMANO EP8. |